jueves, 16 de julio de 2009
DE CANNES A MÈXIC, PASSANT PER LA REPÚBLICA TXECA, POLÒNIA, ESLOVÈNIA I QTAR.
L’Ampolla 15/7/09 de 2009. 18:30h.DE CANNES A MÈXIC, PASSANT PER LA REPÚBLICA TXECA, POLÒNIA, ESLOVÈNIA I QTAR.Després de la participació del film“La Batalla de la Memòria” al Festival Internacional de Televisió de al ciutat francesa de Cannes, Mip Doc TV 2009, el passat mes de març i segons informacions facilitades pel Departament de Vendes Internacionals de Televisió de Catalunya, el documental de producció catalana, ha despertat l’interès de varies televisions d’àmbit internacional.La Televisió de la Universitat Autònoma de Mèxic (TV Unam), Ceska Televizie de la República Txeca, la televisió pública Eslovena (Slovenija TV), TVP Història (Polonia), Al Jazeera Arabic News i a Al Jazeera Doc Channel de Qtar (Recordem, encarregades de facilitar informació contrastada de la II Guerra d’Iraq amb màxima objectivitat periodística), s’han interessat pel documental “Batting with de past”, títol que el Departament de Vendes de TVC ha assignat a “La Batalla de la Memòria” per la seva distribució internacional. Totes aquestes televisions han demanat mostres del film subtitulat a l’anglès per considerar la seva propera emissió.El director i productor del film, Mario Pons considera que: “Un cop més, es demostra que les històries personals que giren en torn a temes globals, creen l’empatia d’espectadors de diferents cultures i continents, lamentablement, les guerres i les diferents formes de violència, formen part del llenguatge universal. Pons continua dient: “Ens sentim molt gratificats, el meu equip i jo mateix com autor del film, de que la nostra feina de tants anys assoleixi un grau global, és molt bo per nosaltrescom a professionals, però sobretot és magnífic per la difusió del nostre territori i la seva història, ara només cal que a la gent de les Terres de l’Ebre els continuï arribant el missatge del documental a través de les presentacions als pobles víctimes del conflicte”.