jueves, 2 de abril de 2009
Distribució
La voluntat del projecte “La Batalla de la Memòria” és la de fer arribar el missatge del documental al màxim d’espectadors possibles promocionant d’aquesta manera el nostre territori tant a nivell estatal, com internacional a través de mercats audiovisuals internacionals, festivals, passis a televisió així com projeccions a pobles i ciutats de la província.
La presentació del film als pobles i ciutats catalans està consebut com un acte social, com un punt de trobada de les víctimes locals del conflicte de la Guerra Civil a l’Ebre. La prensentació de la pel·lícula documental és un acte d’homenatge a la memòria viva, a tota aquella generació de nens i adolescents que vegueren el seu futur sacrificat per una Guerra Civil i una batalla, la de l’Ebre que caigué sobre les seves vides com una maledicció que mai han pogut pair. A través de la projecció del documental volem contribuir a donar l’oportunitat als mes grans de passar el trauma de la millor manera possible, enfrontant-se amb als seus records des de l’objectivitat informativa i el rigor cinematogràfic del viatge proposat per “La Batalla de la Memòria”.
ESTRENA - PROJECCIONS A POBLES I CIUTATS
El nostre objectiu de proximitat i de compromís amb el territori passa per arribar al màxim nombre de catalans i catalanes a través de passis tant pels pobles protagonistes de la Batalla de l’Ebre, així com tots aquells municipis i ciutats que ho sol·licitin, definint així una xarxa de passis pel territori català.
l’Estrena de la pel·lícula documental es realitzà a la ciutat de Tarragona (13-1-09) i se n’han fet presentacions a Flix, Gandesa, Tortosa, la Fatarella i Barcelona. Properament tenim prevista la presentació de la pel·lícula a Girona, Sabadell, Sant Cugat, El Vendrell, Móra d’Ebre, Camarles, l’Aldea, i la Sénia entre d’altres pobles i ciutats de la geografia catalana.
PRESENTACIÓ A BARCELONA - EMISSIÓ A TELEVISIÓ DE CATALUNYA
Amb motiu de l’emissió a Televisió de Catalunya el 25 de febrer, “La Batalla de la Memòria” es presenta a Barcelona on obté gran èxit de públic (400 espectadors), produint-se un gran ressò a la premsa catalana, amb crítiques molt positives a diaris com “El Periòdico”, “La vanguardia”, “l’Avui”, “El Punt” o l’”Abc”, entre d’altra premsa provincial i revistes especialitzades, a més de ser noticia a la radio i la televisió pública catalana.
Segons l’informació facilitada per la Direcció de el programa “El documental” de Televisió de Catalunya (www.tv3.cat/eldocumental) les dades d'audiència de l'emissió del dia 25 de febrer de 2009 de "La batalla de la memòria" del canal 33 (hora d'emissió 23:01h) foren de 54.000 espectadors, una audiència del 0.8% i un Share del 2,2%. Destaquem un pic d'audiència cap a la part central de l'emissió (als 30 minuts, aproximadament, de l'inici del programa) amb 77.000 espectadors i 3.2 % de share. Segons les fons de TVC: “s’observa que el film manté l'interès al llarg de tota l'emissió”. També és significatiu apuntar que, per franges d'edat, els que més es van mirar el documental van ser els joves d'entre 13 i 24 anys, seguits de la gent entre 45 i 64 anys.
Segons Jordi Ambròs cap de coproduccions documentals de TVC: “Aquestes xifres són les millors que ha tingut el programa des que va passar a emetre's els dimecres a aquesta hora de la nit. Constatem, un cop més, l'interès que desperten entre l'audiència els documentals que ens acosten a fets històrics i realitats properes”.
DISTRIBUCIÓ MERCATS I FESTIVALS NACIONALS – INTERNACIONALS I TV
La pel·lícula documental “La Batalla de la Memòria” ha estat seleccionada pel Departament de Vendes de Televisió de Catalunya per ser distribuida a mercats audiovisuals a nivell internacional. Sota el títol “Battling with the Past” el film ha estat traduït i subtitulat a l’anglès i es presenta properament al Mip-Doc de la ciutat francesa de Cannes, al Premio Internazionale Documentario Reportage Mediterraneo a Torino, Italia, el Festival Internacional de Cinema Documental de Praga a Txecoslovàquia, TVC també ha seleccionat el documental per presentar-lo al Festival de TV de Shanghai (concretament als Magnolia Awards) a la Xina que tindrà lloc del 8 al 12 de juny de 2009. (Adjuntem flyer promocional de “Battling with the Past”). A més, també tenim prevista la distribució a 150 certàmens més d’alt prestigi nacional i internacional (Adjuntem llista), televisions autonòmiques.
Pel que fa a les noves emissions, estem en negociació amb televisions de la xarxa pública de les diferents Autonomies de l‘Estat (Canal Sur, ETV, Canal 9, IB3 Mallorca, Antena Aragón…), així com els canals de televisió privades i les xarxes de televisions locals.
La presentació del film als pobles i ciutats catalans està consebut com un acte social, com un punt de trobada de les víctimes locals del conflicte de la Guerra Civil a l’Ebre. La prensentació de la pel·lícula documental és un acte d’homenatge a la memòria viva, a tota aquella generació de nens i adolescents que vegueren el seu futur sacrificat per una Guerra Civil i una batalla, la de l’Ebre que caigué sobre les seves vides com una maledicció que mai han pogut pair. A través de la projecció del documental volem contribuir a donar l’oportunitat als mes grans de passar el trauma de la millor manera possible, enfrontant-se amb als seus records des de l’objectivitat informativa i el rigor cinematogràfic del viatge proposat per “La Batalla de la Memòria”.
ESTRENA - PROJECCIONS A POBLES I CIUTATS
El nostre objectiu de proximitat i de compromís amb el territori passa per arribar al màxim nombre de catalans i catalanes a través de passis tant pels pobles protagonistes de la Batalla de l’Ebre, així com tots aquells municipis i ciutats que ho sol·licitin, definint així una xarxa de passis pel territori català.
l’Estrena de la pel·lícula documental es realitzà a la ciutat de Tarragona (13-1-09) i se n’han fet presentacions a Flix, Gandesa, Tortosa, la Fatarella i Barcelona. Properament tenim prevista la presentació de la pel·lícula a Girona, Sabadell, Sant Cugat, El Vendrell, Móra d’Ebre, Camarles, l’Aldea, i la Sénia entre d’altres pobles i ciutats de la geografia catalana.
PRESENTACIÓ A BARCELONA - EMISSIÓ A TELEVISIÓ DE CATALUNYA
Amb motiu de l’emissió a Televisió de Catalunya el 25 de febrer, “La Batalla de la Memòria” es presenta a Barcelona on obté gran èxit de públic (400 espectadors), produint-se un gran ressò a la premsa catalana, amb crítiques molt positives a diaris com “El Periòdico”, “La vanguardia”, “l’Avui”, “El Punt” o l’”Abc”, entre d’altra premsa provincial i revistes especialitzades, a més de ser noticia a la radio i la televisió pública catalana.
Segons l’informació facilitada per la Direcció de el programa “El documental” de Televisió de Catalunya (www.tv3.cat/eldocumental) les dades d'audiència de l'emissió del dia 25 de febrer de 2009 de "La batalla de la memòria" del canal 33 (hora d'emissió 23:01h) foren de 54.000 espectadors, una audiència del 0.8% i un Share del 2,2%. Destaquem un pic d'audiència cap a la part central de l'emissió (als 30 minuts, aproximadament, de l'inici del programa) amb 77.000 espectadors i 3.2 % de share. Segons les fons de TVC: “s’observa que el film manté l'interès al llarg de tota l'emissió”. També és significatiu apuntar que, per franges d'edat, els que més es van mirar el documental van ser els joves d'entre 13 i 24 anys, seguits de la gent entre 45 i 64 anys.
Segons Jordi Ambròs cap de coproduccions documentals de TVC: “Aquestes xifres són les millors que ha tingut el programa des que va passar a emetre's els dimecres a aquesta hora de la nit. Constatem, un cop més, l'interès que desperten entre l'audiència els documentals que ens acosten a fets històrics i realitats properes”.
DISTRIBUCIÓ MERCATS I FESTIVALS NACIONALS – INTERNACIONALS I TV
La pel·lícula documental “La Batalla de la Memòria” ha estat seleccionada pel Departament de Vendes de Televisió de Catalunya per ser distribuida a mercats audiovisuals a nivell internacional. Sota el títol “Battling with the Past” el film ha estat traduït i subtitulat a l’anglès i es presenta properament al Mip-Doc de la ciutat francesa de Cannes, al Premio Internazionale Documentario Reportage Mediterraneo a Torino, Italia, el Festival Internacional de Cinema Documental de Praga a Txecoslovàquia, TVC també ha seleccionat el documental per presentar-lo al Festival de TV de Shanghai (concretament als Magnolia Awards) a la Xina que tindrà lloc del 8 al 12 de juny de 2009. (Adjuntem flyer promocional de “Battling with the Past”). A més, també tenim prevista la distribució a 150 certàmens més d’alt prestigi nacional i internacional (Adjuntem llista), televisions autonòmiques.
Pel que fa a les noves emissions, estem en negociació amb televisions de la xarxa pública de les diferents Autonomies de l‘Estat (Canal Sur, ETV, Canal 9, IB3 Mallorca, Antena Aragón…), així com els canals de televisió privades i les xarxes de televisions locals.